wtorek, 23 września 2014

WĘDZONA PIERŚ INDYCZA


1,5 kg piersi indyka
2 l wody
5 dag soli
2 g saletry
1 łyżka brązowego cukru
2 ząbki czosnku
2 ziarna ziela angielskiego
5 ziaren kolendry

Wymieszać sól, saletrę i cukier, dodać roztarty czosnek oraz utłuczone pozostałe przyprawy.  Indyka staranie natrzeć częścią przygotowanej mieszanki, resztę zagotowałam w wodzie. Wystudzoną zalewą zalałam mięso i odstawiłam na 6 dni. Doglądając je codziennie i przewracając dwukrotnie w ciągu dnia. Po zapeklowaniu indyka wyjąć, osuszyć, włożyć w siatkę wędzarniczą i wędzić.

Ja wędziłam indyka razem z szynka wieprzową ok. 4godz. w dymie o temp. 35st., następnie parzyłam, ale w nieco niższej  temperaturze 80st. i parzymy przez 2,5 godz. - utrzymując temp. wewnątrz mięsa na poziomie 70st. Zestawić z ognia, wyjąć, osuszyć i wystudzić.