poniedziałek, 26 listopada 2012

SZYNKA PIECZONA

1,3 kg szynki wieprzowej
8 dag soli
3 g saletry
1 łyżeczka cukru
3 ząbki czosnku
5 pokruszonych liści laurowych
6 ziaren ziela angielskiego
1 łyżka ziaren czarnego pieprzu
1 łyżeczka kolendry
1 łyżka gorczycy
2 l wody.
Garnek rzymski




Wymieszać sól, saletrę i przyprawy – połowę porcji tej mieszanki zmieliłam w młynku. Umytą i osuszoną szynkę natarłam mieszanką. Następnie pozostawiłam na noc w naczyniu szklanym w lodówce. Następnie zagotowałam wodę z resztą mieszanki peklującej oraz z posiekanym czosnkiem. Po wystudzeniu, zalewą zalałam szynkę i odstawiłam na 6 dni w chłodne miejsce. Codziennie przewracałam po 2 razy. Szynkę po zapeklowaniu należy osuszyć, ciasno obwiązać sznurkiem i pieczemy.

Garnek rzymski moczyłam w wodzie przez 2 godziny, następnie na dno garnka wlałam łyżkę wazową zalewy peklującej, włożyłam mięso i piekłam przez 1,5 godz. w temp. 100st.